Mijn gebruikersnaam is Zoetepasweiden, ik ben 39 jaar oud. De Zoetepasweiden bestaan echt, je vindt ze tussen Boxmeer en Vierlingsbeek (Noord-Brabant).
Zelf woon ik mijn hele leven lang al in Groningen, mijn jeugd heb ik op het Noord-Groninger platteland doorgebracht (wij woonden hemelsbreed nog geen 5km van de Waddenzee), later ben ik naar de stad Groningen verhuisd. Ik heb de Zoetepasweiden slechts één keer in mijn leven bezocht en heb daar nimmer spijt van gehad.
Mijn werk speelt zich deels af in een laboratorium waarin zowel schei- als natuurkundige onderzoeken worden verricht. Mijn grootste interesse gaat uit naar de anorganische chemie. Thuis doe ik (in tegenstelling tot vroeger) nauwelijks aan chemie, maar als het op mijn werk eens wat rustiger is, kan (en mag) ik mij helemaal uitleven.
Mijn interesse voor scheikunde is ontstaan toen ik voor m'n 12e verjaardag een scheikundedoos kreeg. In die doos zaten overigens behoorlijk veel stoffen die je vandaag de dag niet (zomaar) meer bij de drogist kunt kopen (zoals kaliumpermanganaat, diverse koperzouten en antimoonverbindingen). Later, op de middelbare school, ging ik steeds meer experimenten thuis uitvoeren (zeker toen ik in de derde klas voor het eerst scheikunde kreeg op school). Tijdens mijn studie deed ik ook nog wel enkele proeven thuis, maar eigenlijk alleen als die in het belang van mijn (overigens totaal niet scheikundige) studie waren.