Zoetepasweiden zegt: "Hallo!"

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.

Zoetepasweiden zegt: "Hallo!"

Berichtdoor Zoetepasweiden » di mei 11, 2010 8:34 pm

Voordat ik in andere topics begin te posten, stel ik mezelf even kort voor (da's wel zo netjes, vind ik...).

Mijn gebruikersnaam is Zoetepasweiden, ik ben 39 jaar oud. De Zoetepasweiden bestaan echt, je vindt ze tussen Boxmeer en Vierlingsbeek (Noord-Brabant).

Zelf woon ik mijn hele leven lang al in Groningen, mijn jeugd heb ik op het Noord-Groninger platteland doorgebracht (wij woonden hemelsbreed nog geen 5km van de Waddenzee), later ben ik naar de stad Groningen verhuisd. Ik heb de Zoetepasweiden slechts één keer in mijn leven bezocht en heb daar nimmer spijt van gehad.

Mijn werk speelt zich deels af in een laboratorium waarin zowel schei- als natuurkundige onderzoeken worden verricht. Mijn grootste interesse gaat uit naar de anorganische chemie. Thuis doe ik (in tegenstelling tot vroeger) nauwelijks aan chemie, maar als het op mijn werk eens wat rustiger is, kan (en mag) ik mij helemaal uitleven. :D

Mijn interesse voor scheikunde is ontstaan toen ik voor m'n 12e verjaardag een scheikundedoos kreeg. In die doos zaten overigens behoorlijk veel stoffen die je vandaag de dag niet (zomaar) meer bij de drogist kunt kopen (zoals kaliumpermanganaat, diverse koperzouten en antimoonverbindingen). Later, op de middelbare school, ging ik steeds meer experimenten thuis uitvoeren (zeker toen ik in de derde klas voor het eerst scheikunde kreeg op school). Tijdens mijn studie deed ik ook nog wel enkele proeven thuis, maar eigenlijk alleen als die in het belang van mijn (overigens totaal niet scheikundige) studie waren.
Zoetepasweiden
Lithium

Re: Zoetepasweiden zegt: "Hallo!"

Berichtdoor Wouter » di mei 11, 2010 8:46 pm

Van harte welkom op het forum! Het is druk in het noorden met al die chemici. :P
OutsideLife.nl
Omdat overleven een kunst is.
Wouter
Vanadium

Berichtdoor woelen » wo mei 12, 2010 8:31 am

Ook van mijn kant een hartelijk welkom. Dit is inderdaad wel opvallen hoeveel mensen er uit Groningen komen. Het moet toch een keer mogelijk zijn lijkt mij om met een aantal leden uit Groningen en omstreken een gezellig zatrerdagiddaagje te organiseren ergens in de stad op een leuk terrasje en in real-life eens bij te kletsen.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science
woelen
Argon

Berichtdoor spidey » wo mei 12, 2010 2:01 pm

Grappig, ook mijn wortels liggen in het noorden. Ook bij mij begon alles op de middelbare school, in de brugklas. Mijn moeder is apotheker geweest en hielp me bij de eerste proefjes, het leren schenken van vloeistoffen, etc.

Groot was dan ook de ontgoocheling toen ik in de 3e eindelijk scheikunde kreeg en ik bijna alles als bleek te weten B)

Welkom, Zoetepasweiden!
spidey
Chloor

Berichtdoor Z4x » wo mei 12, 2010 9:05 pm

Welkom. :)

Ik gok dat je op een school werkt. (Ik hoorde een bel in 1 van je youtube video's. Erg leuke video's trouwens.)
And you think you can solve all your problems by yourself...
Z4x
Scandium

Berichtdoor Ragbips » za mei 22, 2010 5:42 pm

Welkom Zoetepasweiden! Ik ben een groot fan van je filmpjes op youtube en krijg er ook altijd bericht van als je weer een nieuwe hebt geplaatst. En inderdaad een hoop Groningers hier. Dan heb je vroeger dus bij de polders gewoond. Westernieland? Usquert?In die buurt zeker :P
Je hebt trouwens een mooie verzameling proefjes op youtube om het experimentengedeelte mee aan te vullen ;)
Ragbips
Boor

Berichtdoor Zoetepasweiden » ma mei 24, 2010 12:40 pm

Van origine kom ik inderdaad uit die contreien, Ragbips. Ik heb nog wel wat experimenten online staan, ik zal ze de komende tijd naar de alhier geldende regels herschrijven en daarna naar deze site uploaden. Welk(e) experiment(en) zou je hier graag geüpload willen zien?
Zoetepasweiden
Lithium

Berichtdoor Zoetepasweiden » ma jun 28, 2010 10:28 pm

Ragbips schreef:Je hebt trouwens een mooie verzameling proefjes op youtube om het experimentengedeelte mee aan te vullen ;)

Dank je, Ragbips! Die YouTube-filmpjes dienen trouwens een tweeledig doel: Enerzijds ter vermaak, anderzijds ter informatie (soms verwijs ik de leerlingen naar deze filmpjes voor uitleg en/of om een bepaald experiment nog eens rustig te bekijken).
Zoetepasweiden
Lithium

Berichtdoor Zoetepasweiden » zo jul 25, 2010 4:35 pm

Vandaag heb ik een avatar aan mijn profiel toegevoegd. Voor degenen die deze minuscule afbeelding wat beter willen bekijken, heb ik een vergrote versie met dit bericht meegezonden.

Door op onderstaande foto te klikken, kun je die nóg sterker uitvergroten.
Bijlagen
Vergrote avatar Zoetepasweiden.JPG
Vergrote avatar
Zoetepasweiden
Lithium

Berichtdoor Nernst » zo jul 25, 2010 10:13 pm

Onder het motto "beter laat dan nooit", ook van mijn kant van harte welkom!
Nernst
Stikstof

Keer terug naar Voorstellen